Söndag kväll och hyllning

Söndag kväll. Slut på påsklovet! Har inte hunnit göra häften av vad som skulle blivit gjort. Jag har minnesluckor och minns inte var lovet tagit vägen. I morgon tidigt och ha körlektion. Förhoppningsvis min sista. Tänker boka uppkörning i morgon med, nån deadline måste jag ju ha! Sen är det Melodifestival-vecka på Stage, det ska bli roligt! Jag ska vara konferencier på fredag då tvåorna tävlar. Jag och Tove Blum. Så tors-fre-lörd är det Melodifestivalen 2009, biljetter förköpes på Biblioteket i Torsås! Till veckan får vi också reda på hur det blir med Diamonds. För att boka biljetter dit, ring 0709-691811.

Det är tungt nu. Idag har jag haft sån ångest, det var inte ens roligt att sjunga. Men nu ska jag iallafall sova och hoppas att det känns bättre i morgon. Att jag är lite mer taggad på att hugga tag i alla "måsten".

Måste bara ge ett litet utlåtande om Caj Karlsson i Kalmarsalen i fredags. Eller en hyllning skulle man kunna säga. Det var magiskt. Jag blev så otroligt imponerad av Linus Norda. Vilken röst! Och vilken scenspråk. Jag tror jag svimmar av. Det känns kalas att vi fått honom till Stage, och jag trivs så bra på hans lektioner! Och Oskar spelade ett solo som inte var av denna världen. Sen hade Caj med sig en saxofonist, kvinnlig, som var kanonduktig. Även hon körde ett helt makalöst solo. Ida Seve var med och jag hade visst glömt hur bra hon är. Hulabula. Sen var det underbart att få se och höra Glössner in action igen.  Och Caj är en mästare. Vilka låtar. Vilka texter! Och Cookies n Beans. Och Stefan Sundström! Ja, ni hör ju bara. Jag tycker riktigt synd om er som missade denna magiska afton. På riktigt.

Nu ska jag sova och i morgon. Då ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0