Sportlov och jag blir ett ägg

Borde styra upp denna dagen nu och göra allt jag måste. Blir så knäpp på loven! Har varit kass på uppdates här de senaste dagarna, ändå har jag varit hemma sen i tisdags... har grejat med massa annat. Men nu kör vi!

I söndags klev jag upp efter 5 timmars sömn (eftersom vi kom hem vid 4-tiden från Travet) och åkte till Häradsbäck. Vi åkte skridskor med Elinore, käkade och pratade om framtiden. På måndag morgon klev vi upp klockan halv 6 och åkte till Ullared! Tyvärr var(är) jag pank som en kyrkråtta men brorsan lånade mig några hundra så jag kunde göra några fynd. Man är ju inte på Ullared så ofta direkt och man får rätt mycket prylar för 300 kr. Allt är ju så billigt. Bland annat köpte jag A Camps nya platta, ett skärp, lite smink och två tavlor med Marilyn Monroe. Jag måste säga att jag blev positivt överraskad, trodde inte det skulle finnas så mycket snygga prylar. Perfekt att åka dit när man ska flytta till egen lägenhet, det fanns allt och lite till. 
Utanför fanns massa skoaffärer så Ola köpte ett par nya skor. Och jag var nära men struntade i det i sista stund. Tyvärr var det dåligt med 36:or, så de bästa fynden fick jag avstå. Bland annat hade de höstens kollektion av Vagabond där ett par skitsnygga MC-boots finns med. Tyvärr passade de inte. Men lyckad dag!

 
Marilyn för 25 kr styck! Ullared är grejen.

Sen åkte jag hem på tisdag morgon tidigt, det blev till att kliva upp klockan 6 igen. Men det gick fint! Åkte världens skraltigaste tåg hem! Och sen var jag tvungen att gå runt i Kalmar och vänta på bussen i 1,5 timme bara... hittade massa hotta grejer som vanligt. Jag skulle vilja jobba som moderedaktör på en tidning, har hur mycket stoff och idéer som helst så det bara kliar i fingrarna!

 
Hottiga fransboots på Deichmann och Gina hade fått in Carrie-hypade
nitskärp. Som ni ser verkar de svarta gått åt fort...


Kom hem och drog igång med jobbsökningar och CV-skrivning. På kvällen åkte jag till Torsås och hade musiktävling på ett minidisco. Gick helt ok, jag tror de var nöjda. Ungarna var vilda som vanligt, men det sjöng högt och entusiastiskt!
Gick och hämtade mitt andra par party/scenklackar från ASOS och konstaterade att de var skitsnygga, men för små och obekväma. Det blir retur direkt.



I går var jag inne på ICA och Konsum i Torsås och lämnade CV. Blev skitbra personligt brev, men jag glömde och säga
vad jag hette när jag lämnade det, och ta i hand som en vuxen människa! IDIOT! Fattar inte hur jag kunde glömma det. På båda ställena! Och jag som skrev att jag är så himla framåt och allt det där... Jag får lära mig av misstagen. Sen kom jag på att jag glömde skicka med högstadiebetygen också. Det är ju typiskt. Nu tror de väl att jag har IG i alla ämnen. Men jag har aldrig i mitt liv sökt ett jobb förut, klart att man gör fel då?

Sen funderar jag på att köpa en bärbar dator. Har fått bud på en fin begagnad LG till ett jättebra pris, men för en fattig student är det ändå dyrt... och BEHÖVER jag verkligen en bärbar dator just nu? Nej. Men sen när jag fyttar till egen lägenhet. Då kan jag väl lika väl köpa den nu, när jag fått tag i ett sånt fint erbjudande? Eller? Dagens i-landsproblem.

Han från Gerds Mat har inte hört av sig än angående menyn den 23 maj. Om han inte ringer får jag försöka få tag på honom i helgen. Men ska ge honom nån dag till. Och jag har inte heller fått något svar från Hell Bar. De kanske tyckte vi var alldeles för omständiga när jag frågad om käk och sovplats...

Men nu är det dags för att hugga tag i lite uppgifter. Jag måste hinna få undan lite innan Pippi börjar på TV4 Film vid fyra. Från 1970 med den äkta Pippi, Inger Nilsson. Underbart. O i kväll ska jag träffa Nathalie och Ida!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Du lyckades göra så fina kap i Ullared och jag blir mer och mer sugen på att åka dit nu när jag ser dina bilder också.. Nästa gång man har råd så drar vi!

2009-02-22 @ 00:19:27
URL: http://genomlovisasogon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0