Torsdag kväll

I dag har jag skrivit prov i psykosocial arbetsmiljö, det kändes som det gick helt ok. Första uppdraget i franskan är också skickat nu äntligen, måste bara fixa ljudfilen med. Den gick inte att skicka, måste vara nåt fel på deras databas...

TK och jag hade sånglektion och om 2 veckor ska jag sjunga Fields of gold, Eva Cassidys version. En riktig känslolåt. Jag behöver få med det mer, inte bli fast i allt teknikprat. Och jag behöver träna på att bli fri runt ett tempo och att kunna sjunga svängigt och fritt runt ett klick. Det tror TK i alla fall och han har nog rätt i det.

I morgon är det fredag och jag och Jonas ska hoppa in och styra upp Stagekören eftersom Ann övar med Sceniska musikprojektet. Får kika igenom låtarna nu i kväll så jag har lite koll på vad vi kan göra. Sen är det lite lektioner och vid tretiden ska vi spela in resten av berättar-rösten till filmen vi ska göra i kultur-och idéhistoria
På lördag ska jag följa med Lovisa, Louli och Budde på audition till artistargenturen. Jag, Lovisa och Louli ska köra nåt ihop som Trippelles och sen ska jag kanske sjunga något själv. Måste fundera på vad isåfall. Det måste ju vara något som jag känner mig bekväm i. Men huvudsaken är ju att de får höra hur man låter, inte vad det är för sorts låt. Sen ska det ju helst vara a capella eller eventuellt med nåt litet instrument, typ gitarr. Måste fråga imorgon om vi får låna FP4-pianot, det skulle vara lagom. Skönt med något stöd.

Nu har jag blivit medlem på Tradera också, ska försöka sälja lite skor hade jag tänkt. Men det är ju lite farligt med, idag råkade jag buda på en kassetbok om Monica Zetterlund... trodde ju det var en vanlig bok, men sen såg jag ju att det var kasettband! Jaja, 35 spänn är väl inte hela världen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0