Barndomsvänner och nostalgi


 
Sommaren 2007.                                    På kalas 2002, 12 år gamla.

Detta är Ida. Hon bor tre hus ifrån mig och jag lärde känna henne när hon började i vår klass i 2:an. Hon hade vita träskor, gråa jazzbyxor och en T-shirt på sig första dagen. Vi hade sällskap till skolan varenda dag och hon och hennes lillebrorsa Anton fick alltid vänta på mig när jag skulle bli klar.

Ida är omtänksam. Lätt att spendera en kväll med. Bara blarra. Ida är har lätt för att anförtro sig och få en tajt relation med alla möjliga lustiga folk som man undrar varför i hela världen de lyckades bli bundis. Det kan vara underhållande!
När hon är motiverad på nåt så gör hon det. Pang bom! Körkortet till exempel. Jag är avis! Men ibland tar hon på sig för mycket onödiga saker och lägger ner energi på saker som egentligen någon annan borde göra. Men minsta lilla skitgrej vill hon göra. Och då blir hon stressad och får magont och grejer. Men sen är hon snäll mot alla med! Och aldrig dum och tjurig, som jag kan vara ibland.

Ida sa till besviket till mig idag att hennes namn står nämt en enda gång på hela bloggen. Hon var så ledsen över att jag inte skrivit att hon var och tittade på Jaylors när vi spelade på Kafé Deluxe i Växjö. Men nu skriver jag det! Malin var också med, så kul att träffa henne med! 

Det är så lätt att barndomsvänner hamnar i skymundan i dessa tider när man går olika skolor och det man ska göra sen tar mer och mer tid. Iallafall för mig. Man hamnar i en annan värld med nya jobb, möjligheter och åtaganden. Och nya kontakter. Men de gamla vännerna finns kvar, det kommer de alltid att göra. Nathalie och Carro med, såklart! Jag kommer aldrig glömma er mina kära! Vad som än har hänt, eller kommer att hända. Hoppas ni inte gör det med mig heller, vilka tankar och minnen det än är som snurrar i era skallar. 
Trots att jag aldrig har tid. Men jag tänker på er ska ni veta.

Jag hittade så många gamla bilder när jag letade igenom den gamla datorn, så nu får det allt ta och bli en nostalgitripp.
Men jag är lite skrajsen för att lägga upp en bild på Nathalie, hon kanske blir ilsk? ;)

 
 
Ida, jag och Carro på skolavslutningen i 7:an. Jag ser ut som en liten tant. 
På kvällen åkte vi och grillade med några killar i klassen och tvingade 
Nathalie att ragga på en av våra klasskamrater...      
    

På Gotlandsfärjan. Konfirmandläger, 15 år.


 

 Jag och snygga Linn på klassresan i Danmark med 9B. 


  
Nathalie är en av de snyggaste personer jag känner. Hon har varit det hela sitt liv. På denna bilden är hon 13 år. Vi roade oss ofta med att göra en massa knäppa, hemmagjorda fotosessions med filt i bakgrunden! Vi har gjort en med festtema och en skitsnygg med Hawaii-tema, men den är lite väl naken. Inte läge att lägga ut här, finns en viss risk för att mina små vänner inte blir så glada på mig då... 


Kommentarer
Postat av: Nathalie

HAHAHA Tack Hilda xD Men jag ser ju inte så vettig ut på bilderna :P

2009-02-03 @ 11:25:25
URL: http://Http://NathalieJMJ.blogg.se
Postat av: Nathalie

Haha, just det. Jag kommer ihåg den där grillningen, vårt "förhållande" varade i tre dagar tror jag ;) Bad one :P

2009-02-03 @ 16:47:44
URL: http://Http://NathalieJMJ.blogg.se
Postat av: Ida

HAHa.. Du är ju för go!! Fina bilder på mig du har fått tag i!! :P Jag skulle ALDRIG,ALDRIG,ALDRIG glömma dig min lilla chäleda!! :) Bara så du vet det! <3



Vi har gjort många sjuka grejjer alltså.. Men att vi tvingade Nathalie att blir kär i O.H DET slår allt! Fy va det var roligt alltså! :D hihi



NI ÄR BÄST MINA SMÅ BAJSKORVAR!! <3<3<3

2009-02-04 @ 10:28:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0