Hemma från Häradsbäck

Japp, efter att Sveriges värdelösa tågbolag SJ åter igen drygat sig, så kom jag "bara" en timme senare än beräknat till Kalmar central idag. I fredags när jag skulle åka till Häradsbäck fick jag stå ut med en försening på 2 timmar, så detta är ju bara en piss i Nilen om man jämför... men idag sa de inte ens varför vi fick vänta en timme i Växjö. Ja, de har ju resegaranti iallafall. Men ibland kan man bli tokig!

Men visst finns det mycket värre saker att elda upp sig på. Ilska är en känsla som jag tror jag kan hantera rätt bra och den är skön om man jämför med besvikelse och ångest.

Jaja, efter den långa tågredan i fredags kom jag iallafall till Ola efter ett par om och men. Och stackars Ing-Marie som fick vänta på stationen, tack! Vi åt gott och jag pimplade i mig 4 glas hemmagjord flädersaft, den bästa drycken jag vet näst efter mjölk! Ola hade blandat den till mig! På lördagen åkte vi ut en sväng med båten med syskonen och Jens. Härligt att bada!




Ola är en sån badkruka!







Kommentarer
Postat av: Tove

Haha! Ni ser ut att ha haft det störtmysigt! Albin är också en badkruka.

2009-07-07 @ 15:11:15
URL: http://lemaine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0