Pensionärer och skatteåterbärning

Tjotjo! Jobbet rullar på. Efter 2 dagars utbildning har jag gjort min första dag som "gå-bredvid-are". I morgon kör jag ett till lära-pass, men då på kvällen istället. Och vet ni, jag tror jag kommer trivas i sommar! Men det är skitjobbigt och kliva upp och vara på jobbet klockan 7... panschisarna är roliga och det är inte så mycket bajs som jag trodde. Och pengar blir det med, jag hoppas att få jobba lite extra några dagar om jag ändå är hemma.

Sen kom skatteåterbäringen i förrgår och jag sprang raka vägen till Monki och köpte en paljettkavaj... sen misstänker jag att jag hamnat i en sorts ålderskris för jag gick in på Indiska och köpte djupa tallrikar och en hållare till hushållsrullar på rean! Och de hade massor med fina grejer billigt. Hela mitt hem kommer bestå av Indiska, IKEA och second hand. Och det värsta är att jag är lika nöjd med köksprylarna som med kavajen. Drömmer om en egen lägenhet, förstår ni... och sen fick jag ju lite försmak av det på studeneten med en massa hemma-aktiga studentpresenter.

Ikväll blir det tantgympa på Sjöslätten om det nu kan sluta regna!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0