Affischer, radio och lite annat



Såhär blev affischen som Ingelsten fixat. Jag tycker den blev snygg! Lite svårt att fota, för lampan blänker ju... men jag har iallafall en ny kamera! Så kommer inläggen att bli som vanligt igen med bilder också!

Idag ringde Lennart Palm mig, han ville ha med Jaylors på Kalmarradions motsvarighet till Kronobergstoppen! Nice, så imorgon gäller det att rösta antar jag! Ska checka upp lite info på SR´s hemsida. På ett sätt känns det lite synd att vi skickar Attitude, hade ju såklart varit roligare med en av våra nya hottiga hits, men så är det ibland. Ska iallafall bli spännande, kul att HAN ringde med!

Igår träffade Jaylors Sofia Loell på skolan. Hon och Glössner bor ju i Stockholm nu eftersom Johan fick jobb i Anders Bagges studio. Men nu var hon här i krokarna och gjorde lite jobb. Hon var så bra att prata med för hon fattade verkligen hur allt kändes lite grand. Förviring kring inspelningen som har snurrat i våra huvuden de senaste veckorna kom upp. Har inte hunnit skriva så mycket om det här, men jag kan väl säga som så att vi är lite kluvna och vet inte vem vi ska lyssna på när det gäller vårt val av material. Och fundersamma på vad vi själva egentligen vill. Tillslut vet man inte ens det när alla har sagt sitt från höger och vänster. Vi måste jobba hårdare med låtskrivarbiten. Hitta lite spirit igen. Men sen är det ju andra privata problem som tär på en och det gör ju att allt möjligt blir lidande. Men det känns som om vi börjar hitta feelingen igen och kanske något bra spår. Sofias snack gjorde oss stolta, hoppfulla, lugnare och kreativa. Det kände jag iallafall. Men klart att sånt tar tid med, allt klarnar ju inte bara på ett enda samtal. Men det känns bättre. Och det är bättre att vänta och känna sig trygg än att köra och sedan vara efterklock och bara tänka "varför gjorde vi detta?!!".

Imorgon ska BMJ och CJ ha möte om helgens transport till Skåne och juldagen i Emmaboda. Vi måste fixa fram ett PA till Emmaboda nu med, så det vi hade på gång med Jonas sket sig för att hans gamla bandmedlemmar inte ville låna ut någonting. Så nu har vi hört oss för med Nicke Brevestedt. Kanske vi ska hyra hans.

Sen blev Ola uppringd av han som har Balders hage i Häradsbäck idag! Vi har ju haft kontakt med honom innan, men det har bara runnit ut i sanden och nu har vi inte hört nåt på ett tag. Och så ringde han idag och kanske ska vi spela på Balders den 26 december! Och ta med oss BMJ förhoppningsvis. Hoppas det, så blir det miniturné 25-26-27. Sist Jaylors körde gig tre dagar i sträck i höstas fick jag in grym turnéfeeling, hoppas på att det ska bli så härligt denna vändan med!

Fick tag på Sydöstran idag med. Han snubben ville ha ett mail med info, så nu har jag skickat det till honom. Så nu är det bara till att vänta och se vad som händer.

Ikväll ska jag sova tidigt. Inte halv 1. Upp imorgon vid kvart i 8. Jag ska börja dagen med att cykla höll jag på att skriva... cykeln blev ju stulen. Jaja, då, ner till Kapellet och öva "Dagen är kommen" på orgeln. Ska kompa en trumpet-trio på torsdag. I Ass dur. Uff... måste övas, jag är smaskigt ringrostig när det gäller orgelspelandet för tillfället. Så det gäller att jag hinner få in svungen till torsdag!

Nu borsta bissingarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0