Affischer och annat

Idag har jag sprungit på byn och satt up affischer för 3:ornas julshow på Stage den 12 december (missa inte!) och Bones-planscher inför den 27:e. Idag mejlade Linus bild på oss och text med det nya teckensnittet (som Johan Mauritzsson tagit fram) till en snubbe som heter Ingelsten. Han har gjort affischer till oss en massa gånger förut, billigt och bra. Men jag bryter lite på att Mauritzsson ville ha 1000 kr för jobbet han gjort med våra logor. Han har ju hjälpt oss förra året med grejer som vi inte betalat + detta nu. Men vi känner oss inte nöjda, Linus sa att han tyckte det var att slänga pengarna i sjön... Men jag vet inte. Vi måste pröjsa honom, så vad ska man göra? Det blir nog inte honom vi anlitar när det gäller layout i framtiden. Jag tror det finns bra folk på närmare håll som man kan träffa och kanske få det lite billigare. och bättre.

Nu börjar det dra ihop sig mot Stockholm! Repade idag, kändes fint. I övermorgon åker vi ju! Och jag blev skitnojig igår när det var rejält snö(o)väder på vägen hem från giget i Emmaboda. Jonas sa att han hört på nyheterna att det var tågförseningar i Stockholm idag också... Hoppas bara allt tågblask hinner försvinna till lördag och framförallt söndag, när jag ska åka. Jag ska alltså åka 8.20 på söndagen från Sthlm och enligt tabellen vara framme i Kalmar vid 12.53. Ett byte. Om nu tåget går i tid. Första musikalföreställningen börjar vid 15.00. Har jag otur är tåget så försenat att jag missar mitt byte och blir fast... funderar på att be pappa komma och hämta mig med bilen efter första resan. Men om det är snöstorm spelar det ju ingen roll, då får man ju köra jättesakta med bilen ändå. Men hoppas för allt i världen att allt ordnar sig.

Känns så roligt, det är nästan lite turnépremiär, om man inte räknar med Rocknight som vi körde på Stage för ett par veckor sedan. Men det var ju här hemma, nu ska vi äntligen ut på vägarna! Spännande. Calle har fixat buss och sen ska de ha en bil med. Jag tar ju mig både upp och hem med tåg. Lite trist att sitta själv på tåget... skulle varit roligare att sitta i bilen och snacka skit. Men så är det ibland. Slipper ju tjabbet om vilken musik vi ska lyssna på ;)

Sa till Classe idag att det är motigt nu. Men turnéprojektet. (Vi hade ju projektarbete-tid på förmiddagen) Just med gig-sökandet, att det går så hemskt trögt. Kändes skönt att säga det, så är det lättare att resa sig och tagga till när man fått prata lite om det. Känns som jag bara försöker och försöker men hur i hela världen jag än bär sig åt får vi ändå ingen napp. Suck. Frustrerande. Kämpa på!

Var inne på Euronics igår. Skulle se om kameran gick och laga, men han sa att det inte var lönt. Typiskt. Får en nyare, bättre för samma pris. Får väl önska mig en ny kamera i julklapp då.

Nu ska jag sova och imorgon ska jag upp vid 7 och duscha och sen till Stage-kören vid 8.10. Roligt! 
Kom-ihåg-listan fredag:
Ringa Anita Hagström
Ringa om änglavingar till musikalen
Planka "First Christmas without you" till Niklas, Adam och Albin
Ev. ringa tidningarna om Chick Jaylors och The Bones 27 december
Gå ett affisch-race till i blomsteraffären, frissan och lite annat som hann stänga idag
och så lite vanliga lektioner på det. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0