Jobbigt

Dethär med relationer mellan folk. Hur man uttrycker sig ibland. Vad fel det kan bli. Idag blev allt jättefel. Jag blir så arg, ledsen och frustrerad när jag jobbar med saker och det inte går framåt. Bara stampar. Och sen säger folk fel saker vid fel tillfälle och då tänder jag till. Varför har vissa människor en tendens att träffa ens ömma punkter, det som man avskyr mest med sig själv? Eller det som minst av allt behöver höra just då. Och varför tar man åt sig?

Jag är en klen person ibland. När nån blir arg och ryter i och jag inte har kanonargument tillbaka bara vänder min ilska. Och tårarna bränner bakom ögonlocken och ilskan rinner av mig som en snögubbe som smälter. Och jag känner mig bara tom inombords och allt som kommer är förtvivlad gråt. Och jag ångrar mig så och funderar över min person och mitt betéende. 

Jag måste bli bättre på att inte bara köra över folk som en ångvält. Bara för att få saker och ting gjorda till mina deadlines.  


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Hilda, du är bra :) Du är ingen bulldoser som kör över folk, du kickar igång dem!

2008-12-13 @ 13:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0