Juldagen i Emmaboda

Turnén rullade vidare till Emmaboda, närmare bestämt Hotell Amigo. Jag började dagen med att sticka och hämta PA hos Breven, sen vidare till Buddes lägenhet för att in och hämta det där reverbet... sen möttes vi i Emmaboda allihopa. Riggade upp och det. Tog en evig tid innan vi fick kläm på grejerna, vi är ju inte vana vid två basar och sen krabbade den ena toppen så vi ringde Breven. Han var så snäll och körde dit med en ny, så sen fungerade det utmärkt. Soundcheck, sen stack vi och åt pizza på Victoria. Fidde hade lunginflammation, så han sov mest och jag började känna av en förkylning på eftermiddagen... så jag peppade med te uppe i logen.

BMJ började, men mycket senare än beräknat eftersom bandet som spelade på övervåning totalt hade skitit i sin tid och började alldeles för sent. Vi var lite ilska. Men sen kunde de gå på iallafall. Sen skulle Jaylors köra direkt efter och då kom han bokaren och sa att det kommit in klagomål över att det spelades rock live istället för disco av discjockeyn! Vi fattade ingenting, vad är det för folk som går till Amigo om de inte vill ha det som annonseras? Utan vill ha disco? Då kunde de ju åkt till vilken sketen hemmafest eller snobbställe i stan som helst! Och alla som var där för att se oss fattade ingenting heller. Jag skämdes som en hund när Lovisa och hennes polare, koreanerna, JP, Jonas, John, AC, Sara och alla de andra hade gått dit och sen skulle vi inte spela?!! Men då tog Calles biff-brorsa och styrde upp det hela. Han är skitstark så när han gick bort till ägaren och sa att de var 50 nybrobor som kommit till Amigo för att kolla på oss, så fick vi spela direkt! Tack Erik!

Och det var kul gig förutom att scenen var trång och liten, jag kände mig som en elefant i en porslinsbutik
, men det var ju bara att köra på. Fullt med folk som hängde över räcket med, tur att jag är van vid publiken nära inpå... men det var kämpigt för jag var så sleten i halsen.

Vi riggade ner och åkte hem, jag somnade med kläderna på när vi kom hem till Häradsbäck runt femsnåret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0