Mellandagarna

Ja, nu är det en konstig känsla.

I morgon är det nyårsafton. Känns som om det är dags att bestämma programmet för kvällen snart... jag vet fortfarande inte var jag ska vara. Men jag ska inte banga ur i år iallafall. På med värsta nyårs-stassen och glittermake och hela kitet! Jag bangar alltid ur, blir jeans och kofta iallafall. Och det är så tråkigt!

Igår var jag inne i Kalmar och kollade rean med Nathalie och Ida. Vi hade tänkt att hänga på låset vid tio för att slippa den värsta trängseln och kanske hitta en schysst parkeringsplats. Men Idas bil började koka vid avfarten till Ljungbyholm så vi fick stanna och vänta på att Idas pappa Jan skulle komma med kylarvätska. En traktorkille stannade till och hjälpte oss att skjuta över bilen på andra sidan korsningen och Ida ringde 112. De fråga flera gånger om hon hade körkort och sedan tipsade de henne om att ringa en bärgningsfirma. Vi tjugo över elva rullade vi in vid Baronen och stan var full av folk. Yeah. Skit att jag inte hade kameran med mig och kunde dokumentera Idas vilt uppspärrade ögon och panik-blick...

Och jag tappar sugen på att handla när det är för mycket folk och de rear ut skitplagg. Men som den rutinerade, snåla rea-shoppare jag är hittade jag ändå några guldkorn ;) Ett par skitfräna jeans på Bik Bok (!) och en korsett-top på Gina. Såna överdelar som alltid brukar vara för stora på mig.
Och dagen innan julafton köpte jag ett par svarta ballerinas från Vagabond för halva priset så jag tror jag är nöjd med årets inköp. 650 kr istället för 1300.

Funderar på att skriva en årskrönika. Eller iallafall höstkrönika, då bloggen har funnits. Läste Annika Marklunds årskrönika, som för övrigt var mycket läsvärd, och hittade världens roligaste:

...sämsta köp: En brun, blommig klänning på H&M som jag trodde var femtiotalsfin men som bara gör att jag ser ut som en rosenprydd skitkorv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0