Stockholm!

Ja i helgen åkte vi ju till Stockholm! Och jag hann med tåg och allt fläng och kunde göra musikal på söndagen utan att komma försent. Så skönt. Jag satt på helspänn halva tågresan hem och bara väntade på att de skulle ropa upp att tåget tyvärr blivit försenat eller nåt. Men inget hände. Lättnad!

Det var alltså en födelsedagsfest med cabarét-tema. De hade hyrt en lokal ute vid universitetet, mitt i det värsta student-gettot. Bra ljus, bra scen och trevlig och duktig ljudkille som fixade fin medhörning till mig. Jag som brukar vara så kräsen, särskilt nu när jag inte kunde vara med på soundcheck heller.  Tyvärr var det inte så mycket folk, men de som var där var mycket entusiastiska! Roligt. BMJ började och sen spelade vi nästan direkt efter. När vi var klara vrålade och klappade folket efter mer så vi körde Fortunate sun och Sally tillsammans lite improviserat. Skitkul! Men jag måste peppa upp Adam på att köra lite stämmor, så jag slipper stå och doa enstämmigt...

Efter spelandet skakade vi våra lurviga på dansgolvet och Linus och Calle raggade garderobstjejer. Vi fick sovplats i en villa 300 m från spelstället. Det var någon sorts föreninglokal för naturvetenskapliga föreningen (?). Madrassen stank hundkiss och rök och det var skitkallt att sova med filtar. När jag, efter 3 timmars sömn, klev upp när klockan ringde vid kvart i 7, fanns det inget varmvatten. Så jag kunde inte ta en mycket efterlängtad dusch... Vad göra? Jaja. Jag tvättade av mig och klädde på mig och sen stack jag till närmsta tunnelbana. Åkte in till centralstationen och tåget som gick 8.20. Killarna sov till 11 och sen riggade de ner och åkte bil hem. Ola ringde vid åtta på kvällen och då hade de fått bensinstopp på E22 utanför Ljungbyholm.

Sammanfattningsvis var detta en lyckad helg och Calle sa att vi fick mycket positiv respons av både publiken efteråt och ljudkillen. Ljudnissen gillade att vi visste hur vi ville ha ljudet och inte var så veliga. Han tyckte vi spelade bra med! Det var kul att höra och Calle fick hans visitkort, så jag hoppas vi får jobba mer med honom!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0