Allt och lite till

Ja, det lutar nog åt det. Namnet alltså. Men jag ska göra en rejäl brainstorming på tåget i helgen innan vi bestämmer helt. Kanske är lättare att komma på när vi har bilden på måndag och får lite mer sammanhang på allt.
Nu är det spikat: fredag nästa vecka är deadline för att bestämma möte med Stufvenäs.

Här nedan är den färdiga planen för fotograferingen. Imorgon ska jag ringa till Gittan, som har nyckel till revyförrådet, och fråga om jag får låna lite grejer därifrån. Sen tänte vi låna några plagg ur skolans klädförråd också och resten ska jag försöka få tag på i stan på fredag.

Jag - Agneta Fälthskog: Blå dräkt med brallor (tajta och vidd nertill) i krossad sammetstyg. Jag har tänkt att försöka sy upp dressen själv. En tajt "mössa", helst glittrig och virkad och platådojjor.
Lovisa - Glamtjej "Diamonds are a girls best friend". Musikal/film-temat: Slimmad silverklänning, svarta handskar, plym i huvudet, nätstrumpor, svarta pumps och röda läppar. Hon skulle helst sitta på en gunga, kanske kan få tag på gungan som Stage-ettorna hade på sin Halloweenshow?
Louli - 50-talsretro: Vid kjol, blus, diadem, tygskor, rosetter och midjeskärp. Och det ska vara extremt, i pastellfärger. Rosa! Lite skolflicksfeeling.
Adam, Calle - Rock. Och lite överdrivet då med svart, nitskärp och skinnjackor. Men ska inte kännas larvig metal eller nåt, utan lagom rock.
Ola - 60-tal med svart kavaj, vit skjort knäppt ända upp och en smal svart slips. Finfrilla.
Linus - disco. Han ska matcha mig där lite med vit kavaj och vita brallor, öppen pastellskjorta, svart fluff/Supremes-peruk, sån där fet grek-kedja i guld och kanske pilotbrillor. Vi tänker Saturday night fever.
Niklas - Musikalhippie. Hair. 70-talsbrallor, bar överkropp så man ser att midjan på brallorna räcker över naveln, hippiefrilla, stora brillor (inte solbrillor), acca, cigg i mungipan kanske?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0