Blandad update

The Roobits ska ju spela den 22 november på "En smak av julbord" då Charlotte Perelli kommer till skolan, så därför hade vi möte igår. Kom fram till att vi ska hålla oss till 50-60-tal, repa in nya låtar till den 22:e och även till första veckan i december då vi har gig mån, tis, ons, tors i Emmaboda. Spikade också ett antal reptider nästa vecka. Fint!

Idag har vi repat dans till Charlotte Perelli också, jag ska vara med och dansa till Take me to your heaven. Kommer bli bra, men måste slipa på attityden och tajtheten. Go go go!

O igår ringde Åsa Brodén, som jobbar på studieförbundet NBV Sydost, och frågade om jag ville jobba för henne och ha 3 lektioner med barn som går i 2:a klass. "På gång med musik och sång" heter det och egentligen ska Mattias Gadd ha dem, men nu är han sjukskriven. Så nu sitter jag och spånar på idéer till den första lektionen som är senare i eftermiddag på TM. Helst ska det vara en 2-ackordslåt som vi kan testa att spela. Jag bara tänker bara på "Tom Dooley", men den känns inte så bra... helst skulle det ju vara på svenska, kan man lite engelska när man är 8-9 år? O det är svårt att veta hur mycket barnen kan innan, men jag tänkte mig att alla skulle få prova på keyboard, gitarr och sång. Kanske bas och trummor också? Hmm... spåna vidare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0