Chicago

Igår var jag och ett gäng från skolan (danstjejerna som gjort Chicago under melodifestivalen) i Växjö och tittade på deras musikaluppsättning av Chicago. Och man blir så sugen på musikal! Och tjejen som gjorde Roxie var fantastiskt duktig! Vilka CVn de har med. Men det fanns ett gäng dansare i ensemblen som inte såg ut att vara så gamla. O då kommer peppet: man måste kunna bli minst lika bra. Vad är det som stoppar mig? 

Däremot var Cell Block Tango en besvikelse. Otajt, slarvigt och så blev det ju lite smålarvigt på svenska. 
Men helheten var grymt inspirerande för Lovisas och min show och förutom att allt var genomtänkt, med kläder, rekvisita och koreografi, var det några saker som slog mig som jag tänker ta med mig till det är dags för oss:

- Solonummren. De var så fantastiskt bra regisserade och koreograferade att det höll hela vägen. De blev inte sega! Varenda detalj och steg var noga planerat och det såg så bra ut! Detaljerna är verkligen grejen. Jag ska komma ihåg hur bra dessa solonummer var!

- Kläder. Showen blir mycket snyggare med snygga kläder! Det gör så mycket mer än vad man tror.

- Koreografin. Enkla, välsynkade saker gör mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0