Hur syr man ett par tajts?





Agnetas Fältskogs?

Hann med stan en timme igår också, skulle ju ha tag i Agneta-outfit. Skulle velat haft såndär krossad sammets/velour-tyg men ingen av tygbutikerna i Kalmar hade sånt i kornblått. Kasst. Det är ju faktiskt färgen som är det tydligaste signumet, så jag köpte paljetttyg istället. Nu när jag tänker efter så var det nog ett smart drag, paljetter blir ju så mycket glammigare på scenen och foto. Men när jag kom hem, märkte jag att tyget var genomskinligt. Oops. Men man kanske kan ha svarta strumpbyxor under?

Sen kände jag att det är nog lite för komplicerat att ge sig på att sy en liten jacka till... så jag köpte en glammig bolero/kofta på H&M. Hela kalaset gick på 406 kr! O detta var bara till en person? Shit, vad ska denna klädbudget sluta på? Men vi har ju mycket kontakter med folk som har hotta scenkläder som vi kan låna, så resten tror jag vi kan ordna utan att behöva handla så mycket mer. Jag har ju faktiskt några glammiga klänningar som hänger uppe i garderoben som aldrig kan användas förutom på scenen eller nyårsafton.
Men jag känner att 200 spänn till tyg kan jag inte slänga i sjön, så det vill till att jag lyckas sy ihop något idag som ser någolunda vettigt ut...

På tal om att låna kläder: fick tag på nyckeln till revyförrådet igår med. Inga problem alls. Imorgon sticker vi dit och länsar ;)

Sen har Lovisa med startat en blogg nu, så gå in där och glutta om ni vill ha mer updates!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0