Tungt

Denna veckan har varit jobbig. Massor att göra, och sådana saker som tar sån energi. Jobb med piano/keyboard-lektioner, musikal med barnen och sen musik-aktiviteter på TM. Musikalrep på Stage med Kärlekens väg, Chick Jaylors-möten och körrep... Och sen har jag ringt telefonsamtal till Stockholm, från den listan som Fredde gav mig. Det går trögt utan någon insider som kan rekommendera oss. Och jag länsar hittagig.se och mejlar och snokar reda på telefonnummer men det ger inga resultat. Det giget vi fick den 18:e december får vi avblåsa eftersom vi fixat studio-tid då, plus att det blir ett evigt eländes åkande om vi inte lyckas hitta ett gig den 19:e december också. (20:e ska vi ju till Perstorp). Och den 18:e är det dessutom en Julkonsert med Stage som vi helst inte borde missa. Det är helt enkelt inte värt att åka ner till nåt kulturhus i Lund och spela för inget gage och ingen reseersättning när det är som det är.

Sen har min kamera pajat också. Hade med mig den i onsdags då musikalen med barnen i Bergkvara äntligen sattes upp. Ett projekt som jag ideellt jobbat med hela hösten, gjort koreografi och funnits med och hjälpt till. Då hade jag med mig kameran och dum som jag var lät jag en av de små liven låna den. Och det är ju ändå mellanstadiebarn vi snackar om, så jag trodde att hon var försiktig och kunde klara av att ta ett par kort utan att ha sönder den. Men icke. När hon kom tillbaka med den var linsen som åke rin och ut helt sned... den har fastnat och det går varken att få den att åka in eller ut. Sen blev den skitvarm, så jag plockade ut batterierna.
Efter en stund fick jag ur henne att hon tappat den i golvet. Jag ska strypa dig snorunge, tänkte jag. 1000 spänn i sjön, för det lär väl inte gå att laga. Men ska åka till Söderåkra med den och se vad de kan göra. Dessa bilderna hann jag iallafall ta innan den pajade. Men iallafall gjorde de 3 kanonföreställningar. Fina tjejer och killar!


Ni ser, de är ju inte så små! Nu var det inte just någon av dessa men iaf!

Skitkamera föressten, blir ju värdelösa bilder med blixt. Fula färger och bara trist. Kanske var lika bra att den pajade, så jag måste köpa en ny.

Sen är det stressigt värre inför Bones-giget den 27 dec. Måste fixa allt med merch! Hade möte med Anders i måndags och fick lite mer info och tips. Jag håller på och mejlar med layout-proffset Mauritzsson för fullt och Mattis har kollat upp tröjpriser. Vi måste beställa tröjorna i helgen om de ska hinna fram i tid! Imorgn åker jag till Häradsbäck med tåget och då ska vi repa, arra och fixa med beställningen. Affischer måste med grejas, fullt upp. Och bråttom med, här gälla det att lägga på en rem om man ska kunna vara någotsånär lugn i julhelgen. Den 25 sticker vi ju dessutom till Emmaboda och spelar på Bodegan på Amigo med BMJ.

Men det jobbigaste av allt heter skola. Vanlig skola. Det känns så fruktansvärt meningslöst att skriva dessa eviga skit-uppsatser. Jag vill inte alls! Detta är inte likt mig att vara så hemskt skoltrött eller omotiverad. Jag vet inte var det är som gör det. Jag har 2 uppsatser att skriva + den där distanskursen i Franska på 100 poäng. Den måste börjas på innan jul, annars kommer jag inte att kunna ta studenten i vår. Jag är så omotiverad att jag suckar vid blotta tanken. Men jag måste. Det finns ingen annan utväg än att ta sig igenom eländet. Vare sig jag vill eller inte. Det är nu det är som svårast att hitta någon form av motivation, men det är just vid sånahär tillfällen jag måste visa hur stark jag är. Hur stor vilja som krävs för att klara av att göra det man allra minst vill lägga sin tid på. För det handlar om viljan. Bara om det. För jag vet att jag kan. Jag kan klara detta lätt som en plätt och det är nu det är dags att visa hur hårt och mycket man är berred att kämpa.

Idag har vi varit lediga (studiedag) men jag åkte till skolan iallafall. Ola och jag var där med 9-bussen, sen droppade det in några fler framåt dagen. Jag har jobbat med affisch till julshowen som stage-treorna ska ha den 12 december. Har lovat att styra upp det, men skulle nog bett nån greja en affisch. Jag är så fruktansvärt dålig på Photoshop. Calle kom upp och visade lite, så det ska väl gå att göra klart i början på nästa vecka.
Sen åkte Ida och jag in till stan på eftermiddagen och jag spenderade lite. Har haft 11,50 på kontot in en vecka nu, men i dagarna har det äntligen kommit lite lön! Kom hem med kjol, 2 tröjor, skor och strumpbyxor. Lite finkläder sådär till julkonserter, nyår, julstämning och annat. Fick föressten reda på att jag ska vara Lucia i Kalmarsalen på Julstämningen den 13 december. Så roligt! Och fick uppdrag att köra på två låtar också, ska bli så roligt att inte bara stå i kören i år! Även om det är härligt, särskilt med gospellåtarna. Tyvärr missar jag två rep på raken, men jag måste till Häradsbäck i helgen och till veckan spelar Roobits i Emmaboda mån, tis, ons och torsda. Jag ska dock inte vara med på tisdag,  måste vara  på sista musikalrepet inför Kärlekens väg, innan genrepet på lördag.

Måste styra upp nästa helg också, när vi sticker till Stockholm. Och hur jag nu ska göra med tågresorna hem. Det ska ju vara en föreställnng klockan 15.00 nu också och det gör ju inte saken bättre alls. Men det är ju jag som tagit beslutet, så det är klart att de inte kan anpassa sig efter mig. Det är ju roligt att biljetterna går åt.

Måste ringa tidningarna med. Har tre grejer: Bones, julshowen med treorna och Lovisas och mitt projekt. Ska försöka ta en i taget, så kanske det är större chans att allt får komma med. Kanske kan be Lovisa ta det med vårt och någon annan i trean ta julshowen, så kan jag koncentrera mig på att få ordning på Chick Jaylors supporting The Bones. Helst vill vi ju in på nöjet.

Men nu ska jag sova, ska upp tidigt imorgon och städa. Pappa fyller år och gästerna kommer vid 12. Och morsan är överambitiös som vanligt. Ny tag imorgon. Skönt att skriva av sig lite iallafall. Skulle nog kunna skriva en hel bok med tankar, konstigt bara att det är så svårt att få ner en liten låttext...

 God natt.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Oj vad du har mycket att göra! Kul att du ska va lucia, det passar dig! Hälsa grattis till Thord från mig! :)

2008-11-30 @ 10:44:22
URL: http://nathaliejmj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0