Underbart!

Har massor att skriva om!

Börjar med att säga att Rock Night på Stage i fredags (14 nov) blev hel-lyckat! Det kändes jättebra att köra de nya låtarna, jag kände mig liksom säker på ett sätt som jag inte gjort tidigare. Skönt. Bra gig! Och Bad Man´s Jam var lysande. Känns härligt  att vi ska åka på turné med dem. Sa det till Fidde, att om alla de där klubbägarna som jag ringt till hade sett oss ikväll, hade de tagit oss direkt! Bara få folk att fatta att vi faktiskt kan, trots att vi är unga och allt det där.

I veckan fick jag ett gäng adresser till klubbar i Stockholm av Fredde. Han har ju lite koll på bra grejer däruppe i storstaden... så i fredags eftermiddag satt jag uppe i apple-salen och gjorde research på mail och telefonnummer till alla ställen. Känns lite tungt att det går så trögt med gigen, men jag tänker att jag är bra och att jag gör det till en rolig sak, istället för att bara fokusera på det jobbiga. Just ringandet och det måste kännas skönt. För om jag nu gör bort mig så kommer jag ju aldrig träffa den personen mer. Bara att ligga på, samtidigt vara avslappnad, trevlig och göra så gott man kan.

Fredagens show blev filmad och inspelad, så tanken är att det ska bli en musikvideo/live-dvd av den. Så kan folk få se ett schysst liveframträdane. Det är ju ändå det de köper!

Måste hugga Anders i veckan o se hur det blev med merch. Skulle kännas skönt att få börja reda i det så snart som möjligt. För snart är det jul. Sjukt, men sant. Övar för julkonserterna för fullt, jag måste skriva ett körarr i veckan på Caj Karlssons "Håll om mig" så vi kan testa det med kören på fredag.

På onsdag är det dags igen för "På gång med musik och sång" med de vilda ungarna på TM, ska ta med mig Ola till hjälp. Tänkte be Niklas eller kanske Adam också, ju fler desto bättre! Snackade med hon Åsa på NBV och hon förstod mig, kändes skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0