Besviken igen

Idag var jag på audition för Artisten i Nybro. Genre: Krogshow/musikal. Gick dåligt! Suck.
Är så trött idag för det drog ut på tiden som bara den igår. Jag och Ida var och serverade på en 40-årsfest och sen var vi tvugna att vara kvar och städa också... och folk vill ju aldrig gå hem, det är precis hopplöst.
Jag åkte dit vid 3 på eftermiddagen och och kom hem halv 4 på natten. Var hemma i 45 minuter och dressade om vid femtiden, annars var det fullt kör mest hela tiden.

Jag hade inte bestämt om jag skulle på audition, för jag hade inte anmält mig. Men så tänkte jag att jag alltid kunde ringa och kolla vad det var för nåt. Fick prata med en Lena, och jag förklarade och frågade lite. Hon kände igen mig sa hon och ville jättegärna att jag kom. Men jag bestämde mig inte säkert då... Detta var igår vid halv tio.

Sen fick jag ju gå upp skittidigt idag för att försöka förbereda mig. Gabriellas sång obligatorisk, och sen en annan lugn och en upptempo-låt. Tog Fields of gold och Simply the best. Har övat hela morgonen. Jag tänkte liksom att jag inte hade något och förlora liksom... och tänkte att det är bättre jag åker dit och sjunger lite, nu när hon tanten sa att hon gärna ville att jag skulle komma. Och så åkte jag dit och så gick det jättekass. Vi skulle ju bara köra halva låten och då blev det fel tonart, o det låga gick bara inte och sätta. Jag kände mig dum och idiot och då går det inte att göra något bra. När jag känner så blir jag bara gråtfärdig i skallen. Jag var nervig så jag inte kunde slappna av och sjunga säkert och bestämt. Och det kändes liksom inte bra! Feelingen var ledsam bara och ändå tänkte jag innan att nu har jag makten, det ska bli kul och göra detta bra. Det kändes faktiskt rätt ok innan, men sen bara sket sig allt... vad ska man göra?

Sen bara blev jag så arg på mig själv för att jag är så dålig! Det blir liksom gång på gång besvikelser, jag undrar hur man gör för att bli riktigt nöjd någongång... Och sen blir jag så sur på mig själv för att jag inte kan leverera när jag SKA! Nu när de hade förväntningar och jag hade ett bra läge redan från början, eftersom de visste vem jag var innan. Skitbra, men så sumpar jag det. Men jag skiter i om jag kommer med eller inte, jag hade bara önskat att jag skulle få vara nöjd med min egen insats och jag kunde känna mig glad och proffsig. Inte som någon skitamatör, som bara misslyckas hela tiden.

Men ju fler sånahär grejer man gör, detso säkrare blir man ju. Någongång kanske det blir bra? Jag hade ju en fläskig bakgrund iallafall med revy, shower, Chick Jaylors och coverband, men vad hjälper det när man inte presterar som man borde?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0