Pank o panik

Nu kommer ett sånt där inlägg som egentligen inte har med projektarbetet att göra... men skriver det iallafall.
Jag hade körlektion idag. Sket sig med backningen idag med. Skit. Hur ska man lära sig att backa runt gathörn? Det bara går inte känns det som. Ibland tror jag att jag har koll, men sen blir det helt fel iallafall. Jag blir tokig på detta! Men jag fick iallafall gå vidare lite idag ändå, med skyltar och regler. Jag hade dålig koll märkte jag, trots att jag hade läst på innan. Dålig tajming, måste läst på fel grejer... jaja.

Jag är pank. Har 7 kronor på kontot. Känns sådär eftersom att jag måste ha nya vinter/höst-skor. Plus att jag hittade världens finaste pälshalsduk på Vila idag. Och en randig tröja på Gina som äntligen kommit in i min storlek!
Men förhoppningsvis kommer det pengar innan fredag. Uscha... jag har ju inte råd med en korv på macken ens en gång!

O kanske jag borde plugga samhällskunskap nu en stund? Men det är ju så tråkigt. Varför? Kan man inte bara få skita i de där tråkämnena och bara göra det man borde istället? Har en franskakurs på 100 poäng som ligger och lurar också. MÅSTE hugga tag i det imorgon!

Imorgon: Samällskunskap, övningsdansa inför torsdag, repa och checka listorna till studiecirkeln+skicka iväg dem, öva text till storbandsdansen på onsdag, klädtesting inför plåtningen på torsdag, checka ledighet med rektorn, ringa om lösenordet till franskan, möte med Chicagodansarna, replik-rep till musikal, ringa återbud till dansrep med barnen. Yeah... ingen latdag, med andra ord.

Funderar förresten på att åka på audition. Artisten i Nybro ska ha det nästa lördag inne på Byttan i Kalmar. Genre är musikal/krogshow. Låter ju jätteroligt! Inte för att jag lär ha tid för den delen... men iallafall. Undrar om man får välja själv vad man ska sjunga... får väl ringa hon mäniskan imorgon och fråga.

Avslutar med en härligt grotesk bild på Rickenbacke från förra helgen när vi gigade på The Rock i Kalmar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0