Kväll

Nu är vårt presskit ÄNTLIGEN helt klart! O så jag har längtat efter denna dag!

Repade med Jaylors idag igen, varken Mankan eller Anders kunde igår för det blev försent. Men idag var Anders med och han fick höra lite av det nya och lite av det gamla. Han tyckte inte alls att det är creepy om vi blandar ganska friskt, för grejen är att hitta soundet och sen känslan i framförandet, som gör att det låter Chick Jaylors vad vi än spelar. En bra låt är en bra låt. Bara kul med omväxling, tyckte han. Och han sa massa andra smarta saker och det kändes så bra! Att vi ska sluta noja. Bara ta ner det på jorden och inte sätta så stor press på oss själva. Det är ju inte hela världen!
Bones-Anders är min nya favorit.

Men tidsplanen spricker smaskigt... det att gigen skulle vara bokade till höstlovet. Orsaken är att presskitet (CJs) tagit för lång tid. Lite problem inom bandet plus att vi inte hade några schyssta bilder från början. Det gick inte att boka Mogge direkt heller, så därför drog det ut på tiden. Så är det. Men nu är det nya tag som gäller!

Och jag måste börja skriva kortare inlägg! Alla som jag har snackat med om bloggen (o som har läst den) tycker att "oj, vad du skriver mycket..." Men vad ska man göra? Tycker bara att jag skriver det allra mest nödvändiga och att jag kortar ner vissa saker. Jag kanske skulle börja skriva dagbok?

Måste bara skriva detta med: hade världens fränaste sånglektion i måndags. Det bara sa pling i huvudet och jag fattade vad Ann menade och JAG med mitt halvtaskiga omfång kom upp på oanade höjder (i bokstavlig mening!). Med rätt tänk och TEKNIK. Tjohoo! Och efter lovet ska jag ha TK, hoppas det går bra. Det ska iallafall bli roligt. Och på måndagen efetr lovet ska jag ha enskild lektion i dans med Dona Danslärare för första gången. Skrev att jag ville dansa street, vill få in gunget. O vad jag vill dansa!

Imorgon ska The Roobits till Åhus och spela. O vi tjejer ska köra några sologrejer. Nu ska jag gå o packa gympakläder och scenkläder. Mitt nya morgonliv med att gå upp i tid och hinna allt, börjar ju imorgon. Så det gäller ju att förbereda sig. Hoppas att torsdag blir en bra dag. Har tappat lite sugen med allt möjligt denna veckan. Men nu ikväll har det redan känts bättre, så det ordnar nog sig. Nu när jag sitter här och skriver detta inlägget tänker jag att jag faktiskt gör en del bra och nyttiga saker för min musikaliska utveckling och framtid ändå. Bara man tuffar på, som Classe skulle ha sagt.

Inläggen blir mycket roligare med lite bilder, tycker jag. Men tyvärr har det blivit lite dåligt med det på senaste, min kamer laggar för jag bara har sketna IKEA-batterier i. Men här kommer lite från när vi var på Bullets releaseparty i September!


Ola och jag började med att käka bakad potatis.


Sen gick vi dit. Och det var fint, fick skiva i dörren och allt. De var så satsiga
att det till och med satt special-etiketter på ölen :)












Sen träffade vi Jimmy-boy. Han hamnade påsniskan för jag orkade inte
vända honom rätt... Sen blev vi trötta, så vi åkte hem till Albin i Klasamåla
och sov. Nu ska jag sova. God natt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0