Första bakslaget

Igår fortsatte vi ringandet. Jag ringde till Satin club o bar i Örebro. De sa att "saken är den att vi har slutat med liveframträdanden". Jag tyckte det lät mystiskt, men vad ska man göra liksom? Det var bara att tacka o heja. Sen gick jag och Ola in på hemsida och skulle kika lite... överskriften på startsidan:

Satin, Örebros bästa livescen!

Yeah. Men detta får vi kallt räkna med. Dunderdissar i hundratal. Men jag tar det. Men det kom så pang, då de första tre jag ringt till varit rätt på och velat ha presskit. 
Men man lär sig av misstagen. Nu presenterar jag mig som Hilda Dahlberg, bokare för turnén On the run istället för "sångerska i Chick Jaylors". Hur sunk är det inte att sångerskan  bandet själv ska ringa o söka gig. Att jag är BÅDE bokare och sångerska behöver dom ju inte veta än!

Men en sak jag märkt är att många ställen har stängt efter juldagen och sen hela januari framåt. Inte bra alls. det kanske är sämsta tiden för en turné under mellandagarna och nyår? Men säger de att de har stängt efter juldagen säger jag att jag ändå skickar ett presskit till dem, att det kanske kan bli aktuellt någon annan tid. Så de jag har ringt är ju inte slängda i sjön för det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0