Händelserik helg!

Gig i torsdags kväll, roligt var det! Covers, mestadels 60-talsinspirerat. Svettigt värre. Men vi måste skaffa några andra kläder, vi ser ju ut som 50-flickor! Har spanat in en snygg klänning på Gina Tricot med icke att den finns i alla tre storlekar som vi måste ha. Nej nej. Inte ens i Sthlm.

Fredag: Stevie Wonder och shopping i huvudstaden. Jag och Lovisa .) Men jag var trött som ett as hela dagen eftersom vi kom hem sent från Stufvenäs på torsdagskvällen. Jag somnade vi 2-snåret och sen var det upp igen vid 5 för att åka in till Kalmar där tåget gick vid 05.50.  Sen sprang vi på stan hela dagen, jag köpte en hottig T-shirt. På kvällen mötte vi upp Mathilda och gick och såg Stevie i Globen. Grymt bra och skitbra band med. Men dyrt som attan ju, över 1200 spänn. Jag kände att jag skulle lyssnat in mig mer. Men vad han sjunger bra! Helt sanslöst imponerande.
Lördagen blev shopping och då åkte vi ut och gjorde Söder :) Lovisa fyndade skitheta skor, jag köpte röda jeans. På lördag kväll åkte jag vidare mot Malmö med nattbussen som tog 9 timmar... var framme i Malmö strax efter 7 imorse. Kunde sova iallafall några timmar på tåget, skönt. Men obekvämt såklart. Som tur var fick jag ett dubbelsäte för mig själv, annars hade det varit ett evigt elände.

Malmö och coaching idag, mötte upp pojkarna på Subway och tog varsin macka med äcklig barbeque-sås (märkte vi sen...). Coach-Per hade ett stort plåster i pannan idag, såg så rolgit ut så jag bara fnissade... lite övertrött med gör ju allting ännu roligare plötsligt. Sjukt att man kan flina så åt en sån grej... Men sen tog jag mig i kragen och försökte koncentrera mig. Det är ju dyrt och gå på coaching, så det gäller ju att ta vara på tiden och få ut så mkt som möjligt. Det tyckte jag ändå att jag fick idag, trots att jag var sliten. Lite individuell hjälp med, bra!
Vi pratade om turnén både där och i bilen hem. Ska bli så roligt! Funderade på hur man sover bekvämast i en buss. Jag tror jag ska fixa en såndär sovkudde som ser ut som ett nackstöd typ. Så man kan sitta rak och sova och kanske slipper vakna med ryggskott och känna sig helt sne. Imorgon ska vi börja ringa kontakter, Ola och jag. En hel vecka försent. Ajaj. Men lite beror det på att BMJ inte har fått klart sitt presskit, så jag har känt att jag vill ha det säkert klart innan man lovar folk att skicka ut det.

Har också fått en bra planeringsmodell av Per och Therése. Ska använda den till projektarbetena. Det bygger på att formulera en vision och sedan punkta ner ledord. Sen få ner målet till konkreta saker att göra för att nå delmålen. Ungefär. Tror det kan vara bra, särskilt med Lovisas och mitt då vi inte riktigt har kickat igång.

I torsdags fick vi tillbaka den projektplan som vi lämnat till Classe och Ann. Fattades grejer (både på turnén och lovisas och mitt). Jag och Lovisa justerade våran och mejlade iväg direkt efter samlingen, är nöjd med det slutgiltiga resultatet. Kändes som att vi tillsammans fick ner det vi vill och hur vi tänkt. Ska lägga upp ett litet urklipp ur den i veckan här på bloggen, tänkte jag.

Så långt det blev. Men jag har mycket i huvudet. Skulle egentligen skriva fler tankar, men just nu tänker jag mest på att jag ska upp till körskolan vid sex imorgon... time for bed kanske? Men innan jag går, lite bilder. Måste ju krydda långis-inläggen lite grand iaf :)


Cabarét-klädd i torsdags. Yeah...

Fredag-lördag

Stevie in action.


Det var trångt i tunnelbanan till Globen...


Lovisa på Beyond retro...

Söndag
  
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0