Här händer det grejer...

I helgen hade Chick Jaylors gig tors, fre, lör och jag måste säga att turnéfeeling infann sig! Det enda som fattades var partandet efter ;) Vi riggade och körde grejer till tre på natten istället. Sen när man blir så rik så man kan ha eget crew, då blir dte andra bullar... hehe. Spelningen på hotell Amigo i Emmaboda gav oss också möjligheten att få spela där på juldagen då det brukar vara ca 1200 personer på stället! Turnépremiären kanske blir i Emmaboda då med andra ord? Vi blev sugna att ta med oss BMJ dit. Vi tror att vi skulle kunna få en schysst deal med sovplats och käk (och förhoppningsvis också lite bubbelpool...) så det kan bli riktigt bra!

Ola kom på en sak i helgen med: NEXO-PA:t som vi hade tänkt att ha med oss på turnén... vi tror att bli att det bli för litet. För klent. Skulle behöva en storlek större. Vi funderar på om vi kanske måste hyra ett annat. Det finns ju lite olika typer som vi haft kontakt med som har sådana prylar som vi vill ha. Bara frågan vad det kommer att kosta.

Sen kommer nog antagligen inte Stage-släpet att fungera, det kommer nog vara för litet. Så där kommer en hyrkostnad till. Jaja, vad ska man göra? Planera, planera och räkna. Imorgon blir det möte. Har inte ringt några kontakter idag trots att det är måndag v. 38. BMJ´s presskit är inte klart och vi skulle egentligen haft möte och checkat av idag, men efter ett långt 60-talsrep inför torsdagen spelning var vi helt slut. Och Adam var tvungen att sticka hem och plugga körkort. Men det är ju bra, så inte Calle måste köra hela turnén. Såman kan ju säga att han gick hem och förberedde för vår kommande tripp :)

Hade körlektion idag. Min andra. Jag har en dröm om att ha körkort till jul, så JAG kan få köra turnébussen! Den drömmen blir suddigare och suddigare... kanske beror på att vi körde backning idag...  Jag måste sätta fart om detta ska gå. Men problemet är att jag har 100 saker till som också måste ha fart. Men arbetsglädjen börja komma nu igen och då är det bara go go go som gäller! Bäng bäng!

Här kommer lite bilder från helgen!


Linus svullar McDonalds-käk på tåget.


Ola tog av sig sina långkallingar och la dem i bastrumman för
att få bättre ljud... sen glömde han dem där! Vi lånade
trummorna av en kompis i Emmaboda... men nu vet han ju var 
han har dem iaf :)


Albin var på strålande humör, trots oredan i bakgrunden...


Nu ska jag gå och förbereda morgondagen! Mycket att fundera på. God natt!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0