23 maj och några steg till

Idag bokade jag och Lovisa scenen lördagen den 23 maj. Då ska vi ha en föreställning av projektarbetet på Stage med mat och show! Så boka in det för allt i världen! Då har vi ett datum att peppa inför. 

Sen löste vi pengafrågan idag med. 5000 kr för alla våra utgifter, så skiter vi i att ta ut lön. Grabbarna får helt enkelt köpa nya kläder, strängar och trumpinnar. Skönt att ha gjort klart det, så får vi helt enkelt ta det så.

Vi ringde Maria Bengtsson på Kalmarkrogar idag, eftersom att Byttan inte svarat på vårt mejl. Hon var väldigt på, det enda som var lite problem med var just platsen. Eftersom vi behöver lite utrymme måste det vara på ett ställe där det ändå får plats lite folk. Så det hela går runt sig, och så man kan få in tillräckligt stålar för det ska gå runt för restaurangen. Hoppas. hoppas det går att lösa! Hon skulle framföra förslaget/förfrågan till sina krogar, så kanske vi kunde ses och kolla in lokalen och se om det kan funka.

Och i morgon ska vi ju som sagt fota. Måste hem och leta fram kläder ikväll! Vi tänker oss axelbandslösa överdelar i vitt. Jag tänker pastell kanske. Eller svart. Vi måste bara ha tag i svarta handskar också! Skulle ju kunna köpa på Glitter för 129 kr/paret, men jag vet ju att revyförrådet har. Men hur vi nu ska få tag i den nyckeln... det är ett evigt elände. Får se om jag får tag i Annette ikväll, annars får vi väl skita i det helt enkelt? Eller köpa på Glitter, vi får förhoppningsvis tillbaks pengarna sen iallafall.

Namnet. Lovisa tyckte "DIAMONDS are forever" istället och jag tror jag håller med. Kan man tänka att de bästa låtarna varar för alltid liksom. Och så skulle vi böjka hela kalaset med ett medley med "diamant-låtar". Tyvärr vet jag bara två, men det kan man väl researcha. Nu ska jag skriva låtlista. Jag börjar med rocktemat.

Killarnas 4 egna val (de ska välja ut 4 själva som de vill ha med här)
Born to run
Fortunate sun
Uhlala jag vill ha dig - Linus utklädd till Uffe Lundell! Han är så lik och sjunger så likt, så ni anar inte!
Hate myself for loving you
Bad reputation
Light of day
Do you wanna touch?

Slå ihop de 3-4 Joan Jett-låtarna till ett medley? (det märks väl inte att jag gillar medleyn) Skitcoolt, jag ska ha mina skinnbrallor!

Disco/70-tal tänker jag förutom ABBA-medleyt på Stayin alive och lite Saturday night fever. Och Daddy Cool. Och sen Thin Lizzy och Calle ska sjunga som han basisten. Han ska ha peruk och utsvängda brallor precis som han i Thin Lizzy! Sen måste vi ha någon tjejig disco-dänga med... I will survive. "Hot stuff" med Donna Summer. Eller någon annan Donna Summer-dänga, den känns lite uttjatad kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0