Årskrönika 2008 del 2

JUNI

Började med 2 barnföreställningar på dagis. Sen var det gig med 60-talet i Mönsterås.
Chick Jaylors spelade på en tävling på Mejeriet i Nybro och vann 3000 spänn. Gött. Vi åkte ner till Malmö igen på coaching.


Linus glufsade burgare och pommes!


Ola skrev upp massa bra grejer i sin bok.

Vi spelade förband till Melody Club på Tingsrydsfestivalen. De var så trevliga, synd bara att det krabbade så med utrustningen. Fick kontakt med Finjabacken som senare skulle ge oss Perstorps-giget i december. Vi spelade även på en skolavslutningsgrej i Tingsryds bollhall med Hazzy Dizzy och Fourever. Det var drogfritt och det kom knappt en kotte.

Jag åkte till Hultsfredsfestivalen för första gången i mitt liv (första festivalen till och med). Paramore var kanon! Tyvärr har jag inga bilder, måste glömt kameran hemma eller nåt? Minns inte. Men jag fick tyvärr inte in den riktiga festivalfeelingen, antar att man måste sova där om den ska infinna sig. Vi (jag, Ola,Frasse och hans syrra, Adam, Niklas, Nicke och Calle, hoppas jag inte glömt nån) var ju bara där över dan. Men det var en fin eftermiddag i ett förtält!

Sen åkte jag till Grekland en vecka med päronen och några släktingar. 


Jag gick på stranden och njöt.


Vi var på nåt berg och det blåste massa.


Här var trappen upp till huset där vi bodde. Helt fantastisk utsikt!

Sen började jag jobba med konfirmander direkt när jag kom hem från Grekland. Hela kalaset började med ett läger med kanoter, paddling och tält. Det var svinkallt och jag gick i dubbla lager kläder och mössa dygnet runt. Var väl van vid Greklands-värmen... bild kommer om Ida skickar den till mig såsmåningom.

Jaylors spelade på sommarfesten i Häradsbäck och jag gjorde fotbolls-comeback i för stora skor! 


JULI

Jaylors på Äggstockfestivalen och veckan efter på Östersjöfestivalen, båda i Karlshamn. Den senare bjöd även på trevlig efterfest! Den 17:e var vi med i Sveriges radios tävling Svensktoppen nästa inne på Larmtorget i Kalmar med en låt som blev klar bara dagarna innan. Nu heter låten "Face it" efter lite ändringar, synd att vi inte kommit på de ändringarna då... men oj vad folk det var! Vi tävlade mot Marcha Songcome från Nybro. Vi vann med en fin motivering och gick vidare till finalen!


Larmtorget i Kalmar. Buddes pappa tog bilden, vet inte vad han heter tyvärr.

Morgonen efter åkte vi in till SR och snackade live i studion om gårdagens bravader.


Ola väntade på bussen och vilade benen.


Och jag lyckades med det nästintill omöjliga att brotta ner Linus! Tjohoo!

Sen högg jag igång med sommarjobb nummer två på Garpens fyrplats som pirat! Gick med ungarna på skattjakt och åkte båt. Det var fint väder varenda onsdag, härligt. Lutar åt en ev. fortsättning nu till sommaren, får se om jag hänger på igen. Det är inte omöjligt!

Sen hade jag mina första riktiga jazzgig efter att Ann Milesson (tack snälla, det var så roligt!) tipsat musikerna om mig. Det var på Verandan, en restaurang som ligger vid Biostaden i Kalmar. Så härligt band och det var hemskt kul att få göra detta! En tjej från Kalmar var också med, Sara, som också haft Ann som sånglärare. Jättetrevlig och mycket duktig tjej, men vi var väldigt olika i våra stilar och sångsätt, så det blev en intressant korsning. Jag twistar ofta soundet åt det rockigare hållet, hon var mer klassiskt jazzig kändes det som. Ett av sommarens höjdpunkter!

I slutet av månaden åkte jag och ett gäng till från Stage upp till Västervik och såg Rhapsody in rock. Vi blev inbjudna av Robert Wells efter att han varit på skolan, kändes roligt att få stå på hans gästlista! När han sedan nämde Stage4you i slutet av showen när han stod på scenen, höll vi på att smälla av allihopa...
Vilken show det var! Och fint väder, en varm och fin dag.


Lovisa och jag i solen när vi väntade på att få gå in.


Det var mycket folk. Vi fick kanonplatser långt fram!


Charlotte Perelli i skitfräsig klänning. Jag som knappt ens gillar rosa...


Nu kommer jag ju inte ihåg vad han heter den där komikern... Torving
eller nåt sånt. Men nån kanske ser vem det är trots dräkten. Han var
iallafall mycket bra!


Körtjejerna är alltid så proffsiga. Där skulle jag vilja stå med!


Kvällen snyggaste kläder!


Charlotte, La Gayla och Sofia Källgren.


Robert. Å bandet var så bra!


De avslutade med ett Kiss-medley!


AUGUSTI

Chick Jaylors och böndernas hjältar Tre liter mäsk spelade på Kolmilan i Rimshult! 

 
De sjöng om lilla kossan... och Bengtsa bägge söner. Och Anna-Lena.


Ja, denna bilden säger väl allt! Johnny och Anna-Lena.




Det var två bröllop på raken, alltid roliga gig! Lovisa var med på det ena, då kompade jag henne. 

Den 9.e var det final i Svensktoppen nästa i Kalmar och vi spelade, men bandet Autumn falls vann och gick vidare till nästa final. Låten vi använde oss av är som sagt lite filad och ändrad och nu känns den kanonbra! Men vi då var vi mest besvikna på att vi inte hade tillräcklig energi, det kändes inte 100 liksom. Man lär sig av misstagen!

En kväll var 60-talsbandet i Emmaboda och spelade i Duvemåla. Lovisa som fixat giget och även gjort hela programmet. Kom en hel del folk! Publiken satt på träbänkar på en äng och när solen gick ner var det så fint!


Jag sjöng en jazzbit också när jag ändå var igång. Å så brun man var då
i slutet på augusti...

Jag och Lovisa åkte ut till Ulla i Gullabo och fikade och badade i hennes pool.


Lovisa tog ett dopp.

Sen började skolan och vi firade den sista sommarlovsdagen hemma hos Tove Blum i Söderåkra.


Spelade sällskaps-spel.


Linus.


Ola fick ett sugmärke av nån, minns inte av vem... Linus var det nog...

Chick Jaylors spelade på Torshammar och PAMA hade 20-årsjubileumsfest i Kristianopel. Justin, Sofia, Budji, Tove H och så fick jag se Caj Karlsson för första gången live och det var en upplevelse! Helt fantastisk. 

Började skolan med att ha turnémöte med Chick Jaylors och Bad Man´s Jam.
Planerade projektarbetet.




 

Kommentarer
Postat av: Anonym? :)

Tycker att den där budji borde stå med mer! han e så bra! :)

2009-01-08 @ 23:21:25
Postat av: Hilda

Jag håller med dig, han är kanonbra! Tyvärr har jag inte så mycket bilder på honom, men det ska väl gå att ordna¨. Om du vågar får du gärna ge dig tillkänna anonymis :)

2009-01-09 @ 00:44:10
URL: http://hildasprojekt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0