Årskrönika 2008 del 3

SEPTEMBER

Skolan öste på med projektarbetesplanering och annat. Späckad månad med mycket att göra, gig och andra roligheter.
Bland annat åkte vi på Bullets releseparty i Växjö!


Ola och jag började med att käka bakad potatis. Inget annat hade öppet...




Hampus Klang var coolast!


Bryter på att jag inte hade stålar på mig så jag kunde köpa en tröja...


Sen åkte vi hem och sov hemma hos Albin i Klasamåla. Här dagen efter,
på väg ut i bilen som skulle ta oss till Torsås igen.

Jag tog min första körlektion! Jag kände mig kass, men att nu var det dags! Men än har jag inte körkortet i min hand... Målet kvarstår: att ha körkort innan jag gått ut Stage. På måndag ska jag ju köra halkan!

11-12-13 september hade Jaylors lite miniturné och jag fick in turnéfeelingen för första gången på länge! Torget i Älmhult, Verkstan i Älmhult och så avslutade vi på Amigo i Emmaboda.


Lunchen fick bli burgare på tåget dit...


Albin riggar upp.

Spelade med 60-talet på Stufvenäs med lite hits och cabarét.


Vi roade oss med lite rollspel medans vi väntade. Louli, Niklas och Ulla.


Inledningsnummer! Svårt att få skarpt... grabbarna dansar glatt! Eller..?

 
Jag i cabarét-stassen och Louli sjunger "Sweet about me".

Dagen efter Stufvenäsgiget åkte jag och Lovisa till Stockholm för att se Stevie Wonder i Globen! Trötta som grisar på tåget dit, fick ju gå upp vid 5 på morgonen... men vi sov lite och sen var det bara pang på stan direkt!


Beyond Retro är ett paradis!

 

Efter att ha gått några timmar åkte vi hem till min farbror Bore och hans fru där vi skulle få bo. Åt lite mackor och dressade om och sen var det T-banan direkt in till Globen för att möta upp Mathilda som vi skulle gå med.

 
Det var trångt på tunnelbanan! Konserten var häftig med kanonbra och svängigt band med världens 
fränaste basist. Stevie sjunger ju så otroligt bra, "Master Blaster" till exempel, var jättebra. Men det märktes
att vi varit uppe tidigt, jag blev lite lullig när han körde ett par ballader på raken faktiskt...


Efteråt gick vi och åt kebab. Sen skulle Mathilda hem, så då gick jag och
Lovisa vidare till en pub och sörplade cider. Fint!

Dagen efter var det upp i ottan för att hinna lite till på stan innan Lovisa åkte tåget hem och jag åkte bussen.


Provade en kombinerad halsduk och mössa på min favoritaffär Judiths.


Lovisa hittade världens bästa erbjudande och fick 3 hotta skor till skitbra
pris! Här är ett av paren.
                   

Vi åkte alltså inte samtidigt hem. Lovisa åkte till Kalmar med en buss som gick vid 17-tiden och då lämnade jag av henne där efter en hetsig språngmarsch. Sen andades jag lite och så åkte jag hem till Bores igen och Ragnhild, hans fru, bjöd mig på middag. Sen körde de mig till min buss som gick vid 22.50 eller nåt sånt. Sån där Swebus nattbuss.Jag åkte sedan buss hela natten och vid 9-tiden på morgonen nådde jag Malmö.   
Åkte till Malmö för att träffa Jaylors-pojkarna och gå på ännu en coaching. Gick fint, vi hade individuella samtal denna gången, och det kändes som att det gav mig bra grejer!

Sen var det dags för gig för Chick Jaylors igen helgen därpå. Började med nån fritidsgård eller vad det var i Borgholm. Ulla som grejat det giget. Och vi bar och bar alla prylar till buss, ut ur bussen och sen in på tåget och i bil och jag vet inte allt...


Cowboy-Mattis när vi väntade på bussen. 


Sen blev han varm och drog av sig skjortan! Ser ni berget av grejer... och
ännu mer var på väg.


Stränga om gitarren. Mycket Mattis från detta giget, vet inte hur det kom
sig. Måste varit hatten! :)


Roligt gig var det. Stockholmaren Tony som precis börjat i Mattis och Albins klass stod längst fram och hoppade och skrek hela konserten... nu har tydligen slutat Stage, jag vet inte varför.

Dagen efter Borgholm stack vi till The Rock i Kalmar och spelade. MS och GCM spelade med samma kväll, vi var sist ut. 


Rickenbacke och jag backstage.                 

           
Carlén och Albin. Cassandra var också där och var på danshumör!   

Vi avslutade september med att The Roobits, som 60-talet då nyligen döpts om till, spelade på Strand Hotell i Borgholm. Roligt gig, men det var tajt mellan klädbytena. Thomas Lindberg var också med, så vi dansade Elvis-danser också.


Furbring soundcheckar.


Och i väntan på att få bära in grejerna och rigga upp, passade Niklas på
att ta sommarens sista dopp... i mina svarta boxers!

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Tycker ni om MCD? :) Haha, härliga bilder :)

2009-01-09 @ 22:26:53
URL: http://nathaliejmj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0