Årskrönika 2008 del 4

OKTOBER

Jaylors spelade på Palladium i Växjö och Roobits spelade på Stufvenäs i vanlig ordning. Repade musikal.

Den 9:e var Jaylors inne i Karlskrona och hade en photosession med Morgan Karlsson, Mogge, i hans nya studio. Elina och Elin från stylingtvåan var med och fixade sminket.Härlig dag och bilderna blev kanon! Vi fick i och med dem ett schysst uppsving och blev peppade att jobba, joba, jobba för att få fram nytt material. Affischer och planscher började funderas på.

 
Ola igång med filmkameran för att dokumentera dagen och Mattis i sminket.


Mogge och assistenten (minns inte namnet, sorry) redigerar.


Linus färdig för plåtning. Ser ni vad sminkad han är!

 
Albin var lugn och fin medans jag körde moves för att komma i stämning!


En av bilderna, det färdiga resultatet. Vi tog mest på hela bandet, kolla in
vår myspace HÄR för att se mer!


Stage och Torsås storband hade en gemensam konsert, en skoldans för alla elever på skolan. Jag sjöng bland annat "Fever" och de spelade till. Härligt, det är alltid så roligt att sjunga till Storbandet! Efter jag sjungit och tagit nån svängom åkte jag och resten av Chicago-dansarna in till Karlskrona där vi dansade på Galärens (gymnasieskola) jubileum. "nocturne" spelade med och sen hade de gyrt in Amanda Jenssen som dragplåster. Snygg var hon! Och vilket band, tyvärr hann jag inte se så mycket.


Skoldans. Fint av Ann att arrangera en sån grej! Här är Sara, Cassie, Felicia
och jag med klänningen som jag köpte i Sthlm. Tyvärr kass bildkvalité, men
har knappt inga fler bilder från detta spektaklet.



Lars "Lisa" Andersson, gospelguru, besökte Stage en fredag och det var fantastiskt roligt att jobba med honom! Som alltid, vilken människa va? Och spelar så bra med, jag vet inte vad jag ska ta mig till! Bild från det finns på Stage4you´s hemsida.

På kvällen samma fredag gjorde Ida G och jag ett serveringsjobb på en 40-årsfest. Var tvugna att vara kvar och röja upp allt efteråt med, så jag kom hem vid halv 4-snåret. Dagen efter skulle jag upp och åka till Kalmar och göra en audition för krogshow/musikal för Artisten i Nybro. Hade först inte tänkt att gå dit, men så ringde jag på fredagskvällen och frågade hur det skulle gå till och jag sa att jag bara undrade lite och att det inte var säkert att jag skulle kunna åka in. Men hon tanten blarrade på om att de jättegärna ville att jag skulle komma och bättre att komma än att inte komma alls och massa sånt. Så jag gav mig ju såklart, men det ångrade jag bittert sen... trött som ett as och bland annat pga några missförstånd gjorde jag världens sämsta audition jag gjort i mitt liv. Även om jag bara varit på ett par tre, var denna garanterat värst. Gick skit. Nångång ska väl det gå så med. Och de visste vem jag var innan och allt. Men usch vad jag bröt på det. Bara att ta nya tag och gå vidare. Lära sig av sina misstag. Men det var tungt.

The Roobits spelade i Vissefjärda veckan innan höstlovet! Det var en riktig partykväll, sjukt vad folket dansade. Härligt!

 
Jag tror det kliade i Loulis näsa!

 
Jag försökte få in lite feeling med en mousse-mic och Ola ville ha mer
snask. Vi blev ju bjudna på käk och allt.

Vi avslutade oktober med att gästa radioprogrammet "Pejes Cafe" i Kosta med The Roobits.

 
Adam och Ola värmde upp.



NOVEMBER

Detta blir den sista månaden jag drar eftersom vi just gått igenom december med jul och allt det där. Vill man läsa om decmber går det ju alltid att kika på kategorierna.

Började novemer med att åka upp till Växjö och se Chicago på konserthuset. Huvudrollsinnehavarna var mycket imponerande och helheten mycket bra, men jag måste säga att vi blev besvikna på Cell Block Tango. Kändes som om de tagit sig vatten över huvudet, men sen hade vi ju skyhöga förväntningar också. Men fin kväll!

Tribute hade jazzkonsert med storbandet på Öland och jag var trött som en get hela dagen efter att min broder haft inflyttningsfest dagen innan... men gick fint iallafall! Fick lyssna till en mycket duktig sångerska och även höra mina favoritsaxofonist Jens som vi spelade med på Verandan i Kalmar i somras!

Jag fick några jobbtimmar på studieförbundet NBV och fick leda barngrupper i musik och sång och ha keyboard-lektioner som stand in för Mattias Gadd som var sjukskriven. Tog lite hjälp av Niklas och Ola till den galna gruppen, kändes skönt med stöd när jag skulle ha monstrena... ;) Mycket lärorikt!

Den 14:e ordnade Cassie och Evelin en rockkonsert på Stage och Jaylors, BMJ och ett band från Kalmar spelade. Jaylors spelade 3 nyskrivna låtar och OH vad det kändes skönt att få köra nytt material.

 
 
Rigg innan på dagen och sen Bad Man´s Jam  in action.


Och kvällen slutade hemma hos Adam och Calle i vanlig ordning... ;)


Lovisa och jag var speedade på vårt projektarbete och drog igång möte med Stufvenäs och fotosession med Mankans sambo Camilla! Och jag tillbringade dagarna innan vid symaskinen för att försöka gå i land med att sy ett par ABBA-tajts.


Jag provade den hemsydda kreationen hemma framför spegeln.


Äntligen dags! Lovisa sminkas av Sofia i trean.


 
Såhär blev det! En av bilderna på bara pojkarna.

Den 22:a november var det dags för Ullas "En smak av julbord" med Charlotte Perelli. Jag hade en dle åtaganden där, bland annat som mellansnackare, dansare, körtjej och så spelade Roobits i 40 min. Andra föreställningen var helt vild med brandlarm och båda föreställningarna hade jag klädbytarproblem, men Charlotte lösta det så snällt åt mig, tackar för det! Ännu en bra erfarenhet. Finns ett separat inlägg om detta kalaset, för jag pallar inte dra allt här! Men bilder ska ni få! Scenbilder, som jag tyvärr ju aldrig kan ta, finns på Stage´s hemsida.

 
Flera timmar spenderades i Adam och Calles replokal där Roobits repade.



Sen blev det lördag och dags! Det var kallt och snö lagom till den dagen och jag gick i solskenet, perfekt vinterdag.






Niklas efter första föreställningen.


Snygga?

Veckan efter Perelli var det dags för musikal med barnen på Bergkvara skola, en grej som jag jobbat nästan varje vecka med under hösten. Fint, duktiga var de och jag tackar den fina rektorn som betalade en ny kamera till mig när min andra pajade av en olyckshändelse!


Duktiga tjejer!

Där var min årskrönika slut och galet vad det tog tid att få klart. Men nu känns det fint att jag fick tummen ur att skriva färdigt. Och kamera är verkligen perfekt att dokumentera med, vad man gör, vad som händer. Så man minns de lyckliga dagarna sen när man blir deppig och vill se tillbaka vad man gjorde när man var 18.

God natt!























Kommentarer
Postat av: Nathalie

Sjukt fin bild på dig och Ola! :)

2009-01-14 @ 20:48:41
URL: http://nathaliejmj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0