Kafé Deluxe och uppdatering om livet

I lördags spelade Chick Jaylors på Kafé Deluxe i Växjö! Innan oss spelade grammisvinnarna Abalone Dots och en av tjejerna var uppvuxen i Bergkvara! Helt sjukt vad världen är liten... Det var iallafall ett kanongig, fullt hus och partystämning hela kvällen. Scams-gossarna var där (iaf tre av dem), Klangen från Bullet och sedan även såklart bröderna Hector. 

Smålandsposten var där också och EN RECENSION FINNS HÄR!

Och SÅHÄR stod det i Nöjesbilagan Galej i fredags. Om ni har lust att läsa lite om allt ståhej. Tyvärr har jag inga bilder eftersom jag lånat ut min kamera till brorsan med sambo, som är i Egypten fram till fredag. Vilka små ass... i värmen. Om jag har tur hinner jag få den till Bullet och Backyard Babies på Palace på fredag kväll. Annars får jag sno farsans! Detta är en av anledningarna till att det varit dålig uppdatering på sistone. Sen har jag speedat min nya livsstil med att ingen dag ska gå till spillo, så projekten rullar på här nu äntligen! Nu måste jag bara ha självdisciplin nog att köra på i samma hacka-tempo åtminstone fram till sportlovet och se vad det ger.

Igår tittade jag på film när vi spelade med The Bones i K-na. Och det kändes bra. Jag var lite orolig för sången med tanke på min rossliga hals, men kortisonet räddade mig tror jag. Det lät överlag fint, skönt i magen att kunna vara lugn med det. Hade tagit så mycket onödig energi om jag varit besviken på mig själv.

Idag har jag på allvar verkligen funderat över min framtid. Och folkhögskola är slopat för i höst. De står kvar och väntar på mig i ett år elelr två om jag vill, just nu är det annat som är mer aktuellt än att gå musikal/teater/show-skolan i Bjärnum. Och det känns iallafall bra att jag tagit dte beslutet, även om det snurrade till det i min skalle ganska rejält. Mina planer som jag haft länge vände bara på någon vecka, men det känns faktiskt bra!
Men det där med att ta körkort är fortfarande ett evigt elände. Idag klev jag upp tidigt och vid åtta åkte pappa och jagut och övningskörde. Och jag tränade parkering och det gick så fruktansvärt dåligt, jag kan inte ens parkera rätt på en parkering helt utan bilar. Jag kör snett. Skit! Lipade och skrattade om vartannat idag, pappa trodde väl jag hade PMS. Jaja, öva öva öva. Kanske det sätter sig någon gång?

The Roobits repade idag med, vi ska ju spela på Travet den 24:e februari. Kändes som vi hade hyffsad koll på låtarna, åtminstonde de som vi alla är med på. Jag funderar på min sololåt, är sugen på att spexa och revya mig... så jag funderar på att sjunga "Tuff brud i lyxförpackning"...

Och ikväll har jag läst franska med morsan, hon har lärt mig uttala... jag märkte att jag pluggat in fel uttal. Distans-språk är också ett evigt elände. Nu är det inget glosplugg utan dator säger jag bara! Tänk om jag bara haft en EGEN bärbar dator nu, hade varit perfekt! Men då ska man hasa runt på den hela dan...

Imorgon ska jag fortsätta med franska fraser vid datorn, göra en slutgiltig beställning på nya Jaylorströjor (måste bara kolla så priserna stämmer ikväll), plugga körkortsteori, förbereda studiosång och fortsätta med film-manuset till Kultur- och idéhistoria. Och kanske skriva låtar.

Jag kan iallafall krydda med en bild som jag tog med pappas kamera. Som jag har sagt förut är jag en väldigt fyndig shoppare och sist jag var i Växjö köpte jag ju äntligen de älskade kängorna med 75 % rabatt. I helgen hittade jag en svart skinnväska från DonDonna med lång axelrem, perfekt till böcker, papper, pärmar och annat som jag drar med mig i skolan. Nedsatt från 1300 till 350. Tjohoo! (Pank som jag var fick Ola betala, men han ska få pengar i morgon)


Tada!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

självklart kan du köpa armbandet! ta med pengar till skolan och sök upp mig någon dag så fixar vi det :)

2009-01-27 @ 02:37:04
URL: http://rebeccajanzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0