Lovisa och jag

Ja, idag satte vi oss i foajén och mötade om projektarbetet. Nu är det första sjoket spikat med låtar och allt. Musikal/film blir dessa låtarna, utan inbördes ordning:

You´re the one that I want - Grease
I got life - Hair
Min soldat, tror den hette Någonstans i Sverige. Ulla Billquist som sjöng iallafall.
Färger i en vind - Phocahontas. Louli ska göra den!
Diamonds are a girls best friend - Moulin Rouge
Think of me tror jag den hette, från Phanthom of the opera. Lovisa ska sjunga den, fin ballad sa hon.
Singin in the rain. Killarna ska sjunga och ha sydvästar, paraply, regnrockar och bara ben i gummistövlar!
All that Jazz - Chicago

Jag har pratat med Anita Hagström om ABBA-medleyt nu med, hon skulle kolla upp det lovade hon. Perfekt! Imorgon ska jag ha med mig filmen till skolan och visa Lovisa, om jag nu kan hitta den... så vi ska börja med att göra koreografi till ABBA och musikal/film-temat. Mycket är ju till singbacks där, så killarna kan vara lugna än så länge.

Sen kläckte jag en genialisk idé på bussen, med hjälp av Ola.
Vi ska marknadsföra oss med en liten tjuvkik/demostration! Duran och Mollan gjorde det i våras, sjöng lite låtar på torget i Kalmar när det var jippo där och gjorde reklam för sin show. Det kan vi med göra! Köra några låtar på Våryran i Torsås kanske, eller dra ihop något på Gullabo Marknad! Då är det nog lättare att få folk att vilja komma och titta!

Och Jaylors-texten som jag krabbat med är klar!
Idag satte vi oss ner och skrev klart, Albin började och sen fick till och med jag lite feelings och skrev klart den. Och det blev riktigt bra. Äntligen. Och Mattis satt bredvid och spelade och supportade. Och Ola skrev en massa ord-virrvarr på tavlan.

Funderar på titel nu bara. Sold out? Hmm.

God natt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

OJoj, jag ser fram emot singing in the rain ;) haha. Låter som om ni har mycket bra på gång Hilding :)

2009-01-21 @ 11:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0