Vändningen

Idag kom vi på namnet. Men det innebär också att projektet tog en liten vändning och de bilder vi tog med Mankans fruga nu åkte lite i sjön. Förutom den bilden på bara killarna, som vi har tänkt att använda. Men det är väl sånt som händer. Man lär sig av misstagen att förhasta sig utan en plan. Det är sjukt vad man ska planera innan, för att spara tid och pengar och för att bli mer effektiv. Precis som det står i boken jag läser...

Ja, iallafall. Namnet är klart: DIAMONDS are a girls best friend! Med lilla texten som underskrift typ. Jag ser affischen framför mig! Och så inleder vi med den låten och kör sedan vidare på film/musikal-temat. Jag, Louli och Lovisa i gräddvitt och pastellfärgat, röda läppara och smink och hår á la Marilyn Monroe. Med stora diamanter som glimmar i händerna. Kommer bli perfekt! Vi har bokat en tid för fotografering till detta spektaklet nästa fredag, den 30 januari. Classe ska ta och vi måste bara kolla med Jonas så han kan fixa schysst scenljus.

Vi mejlade Byttan idag med, världens bästa mejl. Frågade vem man skulle prata med, så jag hopas vi kan få tag i personen nästa vecka och följa upp det hela med ett samtal. Nu återstår bara att ha möte med killarna om betalningen, Ulla säger att det är svårt att ta ut just "lön". Kanske vi måste nöja oss med att de betalar ljud, ljus, kläder och reseersättning och fixar käk åt oss. O att vi ger dem en klumpsumma som täcker våra utgifter. Beror ju på vad folket säger... eftersom det är första gången vi gör detta såhär och de inte vet vilka vi är kanske de nte är beredda att betala
10 000 för hela kalaset?

Idag har jag börjat på manus till filmen om jazz som vi ska göra i Kultur och idéhistorian. Tror det kan bli världes roligaste film och det känns hemskt skönt att äntligen vara igång! Hoppas bara att Tove och Lovisa godkänner min text sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0