Måndag och snart är det student

Idag gjorde jag min muntliga examination i franska över telefon. Och jag kan inte tro det, men jag fick VG! Trodde ju jag skulle få ett fett IG som elakt skulle stirra på mig bland de andra finare resultaten i slutbetyget. Men nu smälter det in bättre! Jag är verkligen helt klar med skolan. Och jag har ett körkort. Kan bara inte smälta det, ett tag trodde jag aldrig att det skulle gå. Det har varit betydligt motigare än vad jag trott.

Skulle klivit upp vid 8 i morse o åkt till morsan och hjälpt henne med en musikal men hennes elever. Men så var det en massa sjuka, så det blev inget. Jag tog sovmorgon till 11. Minns inte när jag sov så länge senast, tror jag inte gjort det sedan jullovet! Sen vaknade jag med ett ryck av att mobilen ringde, det var en nisse på Sveriges Radio Kalmar som ville komma och sända live från vårt studentmingel. Sen gick jag upp och ringde några business-samtal, sen bar det av till skolan och studion. Jag och Lovisa fifflar med en låt. Sen rep med Jaylors och till Kalmar med Stage för grill och beachvolleyboll. Roligt! 

Hörde att det skulle regna hela dagen imorgon, vi ska ju ha utspark i stan... utomhus. Det blir regnställ under maskerad-dräkten helt enkelt. O det skulle tydligen regna på studenten med, typiskt också. Annars känns det som att onsdag kommer bli kalas. Förutom min misslyckade brun-utan-sol-operation då förstås... Missöde i helgen kan man säga. Vilken skitkräm! Man ser ju inte förrän efteråt var den tar. Smörjde som en galning igår, kändes som benen var insmorda i smör. Nu ser jag ut som om jag spillt choklad över hela kroppen.

Tack o hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0