Nu börjar det ta fart!

Idag beställde jag affischerna! Har hållit på hela förra veckan och jagat Ingelsten i Växjö för att få de där affischerna tryckta. Men det gick trögt, min mejl laggade och han hade ine tid att hjälpa mig. Men sen kom mamma med ett förslag: gå in på Möre bok och kontor i Torsås och fråga, han Christer Söderholm trycker ju affischer. Och han kunde få det klart denna veckan sa han, 100 st i A3. Strax under 6 kr/styck. Bra pris! Max en hundring över vår budget på 500 kr, men det kan jag skänka ur min egen kassa. Skönt att få affischproblemet löst!

Sen gjorde jag ett besök hos Tandläkaren i Torsås, den där privata kliniken. De verkade som om de skulle kunna tänka sig att gå dit, nu är info skickad också. Sen var jag förbi ett annat företag som jag trodde var Deloit & Touch på Allfargatan i Torsås. Men de hade flyttat för 3 år sedan, bara att skylten hängde kvar. men han som var där (fastighetsägaren verkade det som) var jättepå, så jag berättade och gav pressbilden till honom istället!

I morgon vid 10 kommer Östran förbi och gör en intervju om evenemanget. Lovisa skulle ringa Barran i veckan med. Äntligen börjar allt rulla! Sen hade Ulla fått en förfrågan från ett gäng på Lindåsskolan i Emmaboda om nåt trevligt att göra i maj, då de hade en som fyllde 50. Hon tipsade om oss, så en av damerna från Lindås ringe igår och frågade lite. Hon var mycket entusiastisk och skulle kolla upp det med kollegorna. Bokar de har vi de 20 första personerna klara! Bara 130 kvar. Yeah. Man måste ju se det positiva!

Sen hade jag en sån bra sånglektion idag med Linus Norda, som gör sin praktik på Stage. Han sjunger fantastiskt bra! Han påpekade min micteknik. Jag insåg att jag faktiskt gör en grej som inte alls är bra. Så bra att han gjorde mig medveten om det, sånt är viktigt! Även att jag kanske borde kunna det, men bättre att ändra nu än att inte ändra alls, invanda beteénden tänker man inte på. måste vara noggrann nu. Och så fick jag en Ray Charles-låt i läxa till nästa vecka. Lycka! 

Kommentarer
Postat av: michaela

Hej Hilda!

Det var ett tag sen och jag tror inte du kommer ihåg mig!

Men det är Hieu, om du kommer ihåg ? :D

kontakta mig :)

2009-04-02 @ 00:10:59
URL: http://mihuynh.blogg.se/
Postat av: michaela

Är det verkligen du? Som bodde hos Kieu? Klart att jag minns det, din tok! Har klickat runt på din blogg, helt sanslöst vad du har förändrats... :) hur gammal är du nu? bor du kvar i Kalmar?

2009-04-04 @ 11:59:53
URL: http://mihuynh.blogg.se/
Postat av: michaela

Oj, hehe.. Ja det är verkligen jag! :) uhm, 16 blev jag iår och jag bor fortfarande i kalmar, själv? allt bra då?

2009-04-04 @ 12:00:49
URL: http://mihuynh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0