Uppkörning och show

I dag körde jag upp. Kuggade. Allt kändes åt skogen redan från början, jag bara kände "HJÄLP". Motorväg var problemet, som jag befarat. Det har varit svårast. Sen glömde jag att bilen var 6-växlad. Jaja. Jobbigt, men nu skiter jag i det. Nu ska jag göra det jag är bra på i helgen, köra bil får jag öva mer på sen. Fick en ny tid om ett par veckor.

Nu är det snart dags för show! I dag har vi repat på kvällen och riggat. Dukat och ställt i ordning borden. Rensat Salongen på skräp. Jag har hämtat klänningen som Lovisa hyrt av länsmuséet. Sen var jag förbi Gerds mat och checkade det sista. Kändes faktiskt bra.
I morgon blir det upp till skolan vid 8 för rep och förberedelser. Vid halv två rullar vi mot Radio Kalmar för att spela live i studion! Tror inte det sänds förrän vid femtiden. Får lyssna sen på nätet... sen åker vi vidare mot Målerås och Musik i Glasriket. Jag ska förbereda konferencier-snacket helt också. Ulla trodde det skulle vara mycket panschisar där, så jag får väl anpassa det lite.

På lördag kl 11.00 är det genrep! Det känns som om det kommer bli en kanonkväll, bara lite texter som måste slipas till för min del. Sen att vara rädd om mig, så jag inte blir för sleten i rösten tills på lördag. Jag är ju så känslig med det där...

Nu ska jag maila Östran och Barran om att de är välkomna på lördag kväll och kika på showen. Sen ska jag sova och det ska bli så skönt! Upp i morgon och jobba jobba jobba med det sista. måste ha med alla kläderna då med! Tack och god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0